Στην ίδια την Αποκάλυψη δεν μακαρίζεται ούτε αυτός που την ερμηνεύει ούτε αυτός που δεν μπορεί να την ερμηνεύσει, όπως φαίνεται στο εξής χωρίο:
«μακάριος ο αναγινώσκων και οι ακούοντες τους λόγους της προφητείας και τηρούντες τα εν αυτή γεγραμμένα• ο γαρ καιρός εγγύς.» (Απ. α΄, 3).
Μήπως λοιπόν δεν πρέπει να ανησυχεί κανείς, επειδή δεν μπορεί να εξηγήσει την Αποκάλυψη, και πρέπει να αρκείται σ’ αυτήν ταύ¬την την Αποκάλυψη; Αν χρειαζόταν μαζί με την Αποκάλυψη να γίνουν και εξηγήσεις, θα τις έκανε ο ίδιος ο Ιωάννης, ως πιο κατάλληλος, αν θεωρηθεί αυτονόητο ότι ο Ιωάννης κατενόησε την Αποκάλυψη περισσότερο από τους αναγνώστες της, μετά απ’ αυτόν.
Όμως ο Ιωάννης δεν έκανε εξήγηση της Αποκάλυψης, επειδή ασφαλώς δεν έπρεπε. Ο Α¬πόστολος Παύλος γράφει σχετικά με τις αποκαλύψεις, «Καυχάσθαι δη ου συμφέρει μοι ελεύσομαι γαρ εις οπτασίας και αποκαλύψεις Κυρίου» (Β΄ Κορ. ιβ΄, 1) και παρακάτω, «ότι ηρπάγη εις τον πα¬ρά¬δει¬σον και ήκου¬σεν άρρητα ρήματα, α ουκ εξόν ανθρώπω λαλήσαι.» (Β΄ Κορ. ιβ΄, 4).
Έτσι λοιπόν πρέπει να ενεργούν «οι επεγνοκότες την αλήθειαν.» (Α΄ Τιμ. δ΄, 3), όπως ενήργησε και ο Ιωάννης, ο οποίος δεν διέκρινε τον εαυτό του από τους άλλους, αλλά γράφει «Εγώ Ιωάννης, ο αδελφός υμών και συγκοινωνός εν τη θλίψει και βασιλεία και υπομονή εν Ιησού Χριστώ» (Απ. α΄,9).
Από τα παραπάνω συνάγεται ότι η δυνατότητα εξήγησης της Αποκάλυψης δεν είναι αν¬θρώπινο κατόρθωμα, αλλά αποκάλυψη για την Αποκάλυψη.
Ενώ η αδυναμία εξήγησης της Αποκάλυψης είναι φυσικό επακόλουθο της ανθρώπινης αδυναμίας, «τις γαρ έγνω νουν Κυρίου»; (Ρωμ. ια΄, 34). Αυτό πάντως δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να ερευνά κανείς τις Γραφές.
Γι’ αυτό έχει ερευνηθεί τόσο πολύ και η Αποκάλυψη και θα ερευνάται παρ’ όλες τις αδυναμίες εξήγησης ορισμένων σημείων της.
sostikalogia.com
Τα σχόλια είναι κλειστά.