Την έντονη διαφωνία τους με την… ιερή συμφωνία, εκφράζουν ανοιχτά πλέον και οι Ιερείς της Μητρόπολης Λέρου. «Αναρωτιόμαστε τί σημαίνει θρησκευτική ουδετερότητα και ποιες είναι οι κοινωνικές και οι νομικές προεκτάσεις της. Μήπως δόθηκε ως αντάλλαγμα στην θρησκευτική ουδετερότητα το διαβόητο «Εκκλησιαστικό Υπερταμείο;» σημειώνουν με νόημα οι Ιερείς της Μητροπόλεως Λέρου, Καλύμνου και Αστυπαλαίας σε ανοικτή επιστολή που απευθύνουν προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη, τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, τους ιερείς και τους Πολιτειακούς παράγοντες για την πρόθεση συμφωνίας Κράτους Εκκλησίας.
Στο ίδιο έντονο πάντα ύφος οι Ιερείς επισημαίνουν στην επιστολή τους ότι στοχοποιείται ο κλήρος «Λες και αυτός είναι η αιτία της οικονομικής κρίσης στην χώρα μας! Στοχοποιείται, αφού μετά την κοινή συνέντευξη τύπου, αμέσως κυβερνητικοί κύκλοι ανακοίνωσαν με παρρησία ότι θα «ανοίξουν» δέκα χιλιάδες οργανικές θέσεις, όταν εμείς οι κληρικοί «φύγουμε» από το Δημόσιο».
Απευθυνόμενοι στον Αρχιεπίσκοπο οι Ιερείς κάνουν λόγο για απαξιωτική μεταχείριση χωρίς καμία ενημέρωση η οποία όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στο πλαίσιο της ανοιχτής επιστολής τους «μας κάνει να νιώθουμε ότι μας περιφρονείτε». Και συνεχίζουν ως οι ακριτοφύλακες Ιερείς » Οι μουφτήδες της Θράκης είναι δημόσιοι υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών. Οι ιεροδιδάσκαλοι, οι οποίοι διδάσκουν σε μειονοτικά, αλλά και σε δημόσια σχολεία το Κοράνι είναι δημόσιοι υπάλληλοι του Υπουργείου Παιδείας. Εμείς βιώνουμε , όπως σωστά ειπώθηκε , την μεγαλύτερη και βιαιότερη αλλαγή εργασιακών σχέσεων από συστάσεως του ελληνικού κράτους».
Αναλυτικά η ανοιχτή επιστολή των Ιερέων της Μητρόπολης Καλύμνου:
Εν Καλύμνω τη 12η Νοεμβρίου 2018
Προς
Τον Μακαριώτατον
Αρχιεπίσκοπον Αθηνών
κ.κ. Ιερώνυμον
και τους Αγίους Αρχιερείς
της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος
Μακαριώτατε,
Σεβασμιώτατοι άγιοι Αρχιερείς,
Μετά του προσήκοντος σεβασμού και υιικής αγάπης προς τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας κ.κ Παΐσιο και αφοσιωμένοι στο πνευματικό κλίμα και στα δίκαια της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας και τω δεξιώ οιακοστρόφω της κατά την Οικουμένην Ορθοδοξίας, τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη κ.κ Βαρθολομαίο, εμείς οι Ιερείς της Αγιοτρόφου Ιεράς Μητροπόλεως Λέρου,Καλύμνου, Αστυπαλαίας ενώπιον των θλιβερών εξελίξεων, όσον αφορά το Προσύμφωνο της Εκκλησίας της Ελλάδος με τον Πρωθυπουργό της Χώρας, αναρωτιόμαστε τί σημαίνει θρησκευτική ουδετερότητα και ποιες είναι οι κοινωνικές και οι νομικές προεκτάσεις της. Μήπως δόθηκε ως αντάλλαγμα στην θρησκευτική ουδετερότητα το διαβόητο «Εκκλησιαστικό Υπερταμείο»;
Γνωρίζετε Μακαριώτατε, ότι η Μητρόπολη μας δεν διαθέτει ακίνητη περιουσία ικανή να στηρίξει μισθολογικά νέες θέσεις με αποτέλεσμα να μειωθούν δραματικά οι χειροτονίες νέων ιερέων;Γνωρίζετε τον αντίκτυπο σε καθημερινή και μακροπρόθεσμη βάση, στην πνευματική διακονία ενός πολύπαθου μα θρησκευτικά ευαίσθητου λαού, ο οποίος λαός σε δύσκολους χρόνους, αφιέρωνε στην Εκκλησία την περιουσία του, προκειμένου με την Επιστασία της να συντηρηθούν Σχολεία, να διασφαλιστούν οι μισθοί των διδασκάλων και των ιατρών, με την περίφημη «Εφορεία Σχολών»;
Γνωρίζετε ότι αυτή η εναπομείνασα και αμελητέα εκκλησιαστική περιουσία σήμερα αμφισβητείται και διεκδικείται και δίνουμε καθημερινό αγώνα προκειμένου να διασφαλίσουμε την κυριότητα; Ο αγώνας αυτός δεν γίνεται για εμάς, αλλά προκειμένου η Εκκλησία να διασφαλίσει τα απορρέοντα απ‘ αιώνος δικαιώματα της και να τα μεταβιβάσει στις επόμενες γενεές ως τα παρέλαβε.
Στοχοποιείται ο Ιερός Κλήρος της Πατρίδας μας, λες και αυτός είναι η αιτία της οικονομικής κρίσης στην χώρα μας! Στοχοποιείται, αφού μετά την κοινή συνέντευξη τύπου, αμέσως κυβερνητικοί κύκλοι ανακοίνωσαν με παρρησία ότι θα «ανοίξουν» δέκα χιλιάδες οργανικές θέσεις, όταν εμείς οι κληρικοί «φύγουμε» από το Δημόσιο. Έτσι ώστε ακόμα και αν η συμφωνία δεν επιτευχθή , η κοινή γνώμη να ρίξει για άλλη μια φορά τον λίθο του αναθέματος σε εμάς τους απλούς κληρικούς. Ο κύριος πρωθυπουργός αναφέρθηκε σε μοντέλα συνύπαρξης τα οποία ευδοκίμησαν μεν σε ευτυχέστερες χώρες με αλλότρια ήθη και έθιμα, αλλά είναι αδοκίμαστα και αντικειμενικά ανεφάρμοστα στην ορθόδοξη και ελληνική πραγματικότητα.
Μακαριώτατε, γνωρίζετε Ημείς και οι περί Ημάς κύκλοι, τα προβλήματα του Εφημεριακού Κλήρου της υπαίθρου και των ακριτικών περιοχών; Υπάρχουν κληρικοί, οι οποίοι όχι απλώς συμπάσχουν με τον απλό λαό στα δεινά τα οποία βρήκαν τον τόπο μας, αλλά υπάρχουν περιπτώσεις κληρικών, οι οποίοι δεν έχουν τα προς το ζην. Γιατί δεν διαμαρτύρεται κανείς όταν μας αποκαλούν με εμπαικτικό ύφος «δημοσίους υπαλλήλους»; Είμαστε λειτουργοί του Υψίστου. Προσφέρουμε κοινωνικό έργο και πολλές φορές ολόκληρες ενορίες αντικαθιστούν δημόσιους φορείς και υπηρεσίες πρόνοιας με την καθημερινή και εμπράγματη-και όχι σε προσχέδια και διακηρύξεις- διακονία τους στον λαό. Εκτός από το πνευματικό έργο , το οποίο είναι η κύρια αποστολή μας και αυτό δεν έχει ωράριο και αργίες. Δεν απευθυνόμαστε με συνδικαλιστικό ύφος.
Μακαριώτατε,
Πολλές φορές η ευγένεια που δεν έχει αναφορά στις ευαγγελικές αλήθειες του Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού, από ανθρώπους της εξουσίας, που έμπρακτα μάχονται τα ελληνορθόδοξα ιδανικά, αποσκοπεί να ικανοποιήσει ιδεολογικά τους υποστηρικτές της αθεΐας στον τόπο μας ( πρόσφατο παράδειγμα η υποβάθμιση του μαθήματος των θρησκευτικών). Εμείς οι απλοί ιερείς των ενοριών ερχόμαστε καθημερινά αντιμέτωποι με τον απλό λαό του Θεού και αγωνιζόμαστε να κρατάμε τις Θερμοπύλες της Πίστεως από αλλότριους οσφυοκάμπτες της Νέας Τάξης πραγμάτων .
Μακαριώτατε,
Τέτοια απαξιωτική μεταχείριση χωρίς καμιά ενημέρωση μας κάνει να νιώθουμε ότι μας περιφρονείτε. Καταθέτουμε την αγωνία μας και τον προβληματισμό μας, με βαθύτατο σεβασμό στο πρόσωπο σας. Οι μουφτήδες της Θράκης είναι δημόσιοι υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών. Οι ιεροδιδάσκαλοι, οι οποίοι διδάσκουν σε μειονοτικά, αλλά και σε δημόσια σχολεία το Κοράνι είναι δημόσιοι υπάλληλοι του Υπουργείου Παιδείας. Εμείς βιώνουμε , όπως σωστά ειπώθηκε , την μεγαλύτερη και βιαιότερη αλλαγή εργασιακών σχέσεων από συστάσεως του ελληνικού κράτους.
Είμαστε οι ακριτοφύλακες ιερείς των Ιμίων, της Φαρμάκως, της Ψερίμου, της Καλολίμνου, της Κινάρου και όλων των ακριτικών νησιών και ακατοίκητων βραχονησίδων. Είμαστε οι ιερείς που υψώνουμε την Ελληνική Σημαία καθημερινά σε αυτούς τους βράχους και ιερουργούμε τα εξωκκλήσια, εξωκκλήσια τα οποία είναι ζώσες μαρτυρίες Ανάστασης σε έναν κόσμο φθοράς και τεκμήρια ελληνικότητας σε μια πολύπαθη περιοχή αμφισβήτησης.
Ποιος θα σταθεί, Μακαριώτατε, στον απλό παπά και τους είκοσι κατοίκους της Ψερίμου , ο οποίος τάισε, πότισε, έντυσε και περιέθαλψε χιλιάδες μετανάστες; Ποια είναι η ηθική ανταμοιβή του Μητροπολίτου και των Ιερέων της νήσου Λέρου, οι οποίοι διακονούν με έργα και υλικές προσφορές σημαντικές, τα εκείσε 1050 άτομα των hot spot;
Εμείς οι Ιερείς της Καλύμνου, ομοθυμαδόν με τους αδελφούς και Πατέρες των νήσων Λέρου και Αστυπαλαίας, έχοντας ως Προστάτες και Εφόρους πρώτον την Υπέρμαχο Στρατηγό Υπεραγία Μητέρα μας Θεοτόκο και τους αγίους της Ευλογημένης και μυροβόλου Επαρχίας μας, Σάββα, Άνθιμο και Ιωνά, ζητούμε να μας λάβετε υπ’ όψιν Σας.
Σας υπενθυμίζουμε ότι είμαστε Ιερείς, οι οποίοι ευρίσκονται κάτω από το Σεπτό Ωμόφορο του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου, και την Κανονική δικαιοδοσία του Σεπτού Οικουμενικού Θρόνου και ως είναι γνωστόν προσέφερε το αίμα του ο Ιερός Κλήρος της Καλύμνου και των νησιών για αυτή την υψηλή διάκριση και αγάπη προς την Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία.
Μετά βαθυτάτου σεβασμού,
Οι Ιερείς της Μητροπόλεως Λέρου, Καλύμνου και Αστυπαλαίας
Κοινοποίηση:
1. Προς την Αυτού Θειοτάτη Παναγιότητα
2. Προς την Αυτού Σεβασμιότητα Αρχιεπίσκοπον Κρήτης και την περί αυτού Ιεράν Σύνοδον
3. Προς τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες των εν Δωδεκανήσω Μητροπόλεων και τον Πατριαρχικό Έξαρχο Πάτμο
4. Προς την Αυτού Εξοχότητα τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας
5. Προς την Αυτού Εξοχότητα τον Πρωθυπουργό της Ελλάδος
6. Προν τον Υπουργό της Παιδείας και Θρησκευμάτων
7. Προς τους Βουλευτές Δωδεκανήσου
8. Προς τον Ιερό Σύνδεσμο Κληρικών Ελλάδος
9. Προς τα Μέσα Εκκλησιαστικής και Μαζικής Ενημέρωσης
Τα σχόλια είναι κλειστά.