Δυστυχώς στο ίδιο θλιβερό έργο όχι θεατές, αλλά πρωταγωνιστές. Η ανθρωπότητα στο σύνολο της και όλοι εμείς βρισκόμαστε στην δίνη μιας περιπέτειας, μιας δοκιμασίας, της λοιμικής πανδημίας των καιρών μας που, είναι αλήθεια, πολλοί από εμάς πιστέψαμε πως την προσπεράσαμε.
Όμως η σκληρή πραγματικότητα μας προσγειώνει σε γεγονότα και αλήθειες που μας προκαλούν φόβο, ανησυχία, αβεβαιότητα.
Μια πραγματικότητα που θέτει όλους μας (Θεσμούς, Πρόσωπα, Φορείς) ενώπιον των ευθυνών μας, ενώπιον του χρέους της διαφύλαξης και προστασίας της ανθρώπινης ζωής, δώρο Θεού πολύτιμο και ακριβό, συμβάλλοντας συλλογικά και προσωπικά.
Λόγια πολλά λέγονται, ακούγονται, δηλώνονται, καταγράφονται…. Απόψεις, θεωρίες, προτάσεις, θέσεις, αντιθέσεις, συμφωνίες, διαφωνίες, κρίσεις, επικρίσεις, κατακρίσεις. Σωστό- λάθος. Αργά-νωρίς.
Φυσικό και αναμενόμενο καθώς ευρισκόμενος ο άνθρωπος ενώπιον μιας πρωτόγνωρης, σε παγκόσμιο επίπεδο, επίθεσης από ένα αόρατο ιό, προσπαθεί όχι μόνο να αμυνθεί αλλά και αναζητεί να βρεί: εξηγήσεις, αιτίες, απαντήσεις.
Εξ΄ άλλου τι είναι η ζωή στο σύνολο της; Ένα γιατί και πως. Αιώνες τώρα η επιστήμη αναζητά απαντήσεις, με τελευταίο τον μεγάλο σύγχρονο επιστήμονα Στίβεν Χόκινγκ, ό οποίος δήλωσε: «ακόμη κι αν η επιστήμη καταφέρει να εξηγήσει τι έχει συμβεί από τη γέννηση του σύμπαντος μέχρι σήμερα, δεν θα μπορέσει να απαντήσει στο γιατί» (FOCUS, Τεύχος 2, Απρ. 2000, σελ. 80-84).
Εις ό,τι αφορά τα καθ΄ ημάς. Νιώθει κανείς και μακάρι να μην ισχύει, πως η δοκιμασία της πανδημίας αυτής αντί να μας ενώσει ως λαό, αντί να μας ωριμάσει και τα λάθη του παρελθόντος να μας κάνουν πιο δυνατούς, πιο υπεύθυνους, πιο συνετούς· μοιάζει σαν κάποιοι να βάλθηκαν αυτός ο τόπος, αυτή η Πατρίδα, ο πολιτισμός και η κληρονομιά της, σαν να θέλουν να ξεκινά και να τελειώνει με αυτούς!
Σαν να μην υπάρχει παρελθόν και σαν οι αξίες, τα ιδανικά και τα πιστεύω που προηγήθηκαν να μπαίνουν εμπόδιο για το μέλλον! Μεθοδεύουν, ως διαφαίνεται, ένα μέλλον χωρίς παρόν και, κυρίως, χωρίς παρελθόν.
Διαφορετικά, δύσκολα μπορεί κανείς να εξηγήσει και να κατανοήσει την συστηματική και οργανωμένη στοχοποίηση τόσο της Εκκλησίας, όσο και, κατά προέκταση, της πίστης αυτού του λαού. Με πρόσχημα: «την δημόσια υγεία»!
Φωνές πολλές, ποικίλες φωνές. Θόρυβος και αλαλαγμός. Καταγγελτικές κραυγές ολοένα και πιο εκκωφαντικές.
Επιλεκτικά, συστηματικά και επιτηδευμένα στοχοποιούν πρόσωπα εκκλησιαστικά, γεγονότα ιερά, κυρίως και κατ΄ εξοχήν το ιερό και θεόσδοτο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, την Θεία Κοινωνία, προσπαθώντας τι άραγε;
Να πείσουν εαυτούς και αλλήλους ότι η αιτία όλου του κακού που βρήκε την Πατρίδα μας είναι η Εκκλησία! Η Θεία Κοινωνία! Ειρωνεύονται, εμπαίζουν, χλευάζουν, και απαιτούν «την κεφαλή επί πίνακι».
«Χριστιανοταλιμπανιστές» και «σκοταδιστές» αποκαλούν τον ιερό κλήρο και τον λαό που κάνει τι; Τολμά, κατ΄ αυτούς, να κοινωνεί Σώμα και Αίμα Χριστού!
«Κουταλάκια» και «ποτήρια» χλευαστικά ονομάζουν το Άγιο Ποτήριο και την Ιερή Λαβίδα! «Μνημείο σκοταδισμού και κομπογιαννιτισμού για τον ιστορικό του μέλλοντος» τις Εγκυκλίους που η Εκκλησία την περίοδο αυτή εξαπολύει στο πλήρωμα Της προς επιστηριγμό και παρηγορία.
Καταλογίζουν «πολιτική ευθύνη» στην Κυβέρνηση γιατί λέει: «άφησε τις Εκκλησίες ορθάνοιχτες»!, γιατί όσο αυτοί «έλιωναν στα σπίτια τους, κάποιοι μεταλάμβαναν από το ίδιο κουτάλι και φιλούσαν τις εικόνες»!, γιατί «έβγαιναν μετά από την εκκλησία και κόλαγαν επάνω τους, δίπλα τους, στο σούπερ μάρκετ»!, κατηγορώντας τους πιστούς που «τολμούν» να βιώνουν την τους ότι: «Μας μετέφεραν τον ιό και φταίγαμε εμείς»!
Γιατί… γιατί…. Δεν δίστασαν δε, κάποιοι από αυτούς, να συνδέσουν ιερά γεγονότα, όπως η ανακομιδή των ιερών λειψάνων του Αγίου Καλλινίκου στην Έδεσσα, με την διασπορά του ιού στην τοπική κοινωνία!
Γεγονός που συνέβη ένα (1) και πλέον μήνα πρίν την διασπορά όταν, οι επιστήμονες που αυτοί επικαλούνται, μιλούν για 14 ημέρες επώασης και διασποράς! Ένα γεγονός λοιπόν που συνέβη 1 και πλέον μήνα πριν είναι, κατ΄ αυτούς, η αιτία του κακού! Γιατί; Ακριβώς επειδή είναι εκκλησιαστικό γεγονός!
Αλλοίμονο! Γιατί να φταίνε οι γεμάτες πλατείες και οι αγορές; Οι παραλίες και τα beach party; Τα ξέφρενα και αλόγιστα ξενύχτια; Τα.. «κορωνοϊο πάρτυ», όπως οι ίδιοι τα ονόμασαν;
Η μη τήρηση των όσων η Κυβέρνηση και οι ειδικοί επιστήμονες παράγγελλαν; Όχι! εκεί δεν υπάρχει ιός! Μαζεύτηκε όλος στους Ναούς και την Θεία Κοινωνία!
Όσοι δε επιστήμονες εκφράζουν διαφορετική άποψη από την δική τους, προσπερνιόνται αδιάφορα! Χαρακτηριστικό παράδειγμα: Ο τρόπος που αντιμετωπίστηκε διαπρεπής επιστήμονας τις τελευταίες ημέρες.
Η καθηγήτρια επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ κα Αθηνά Λινού, η οποία μάλιστα προσφάτως προτάθηκε από την αντιπολίτευση και για την θέση του Υπουργού Υγείας!.
Καλεσμένη σε τηλεοπτική εκπομπή και αφού στην ίδια εκπομπή είχε προηγηθεί συζήτηση με τον εκπρόσωπο της Εκκλησίας της Ελλάδος και με ένα Κληρικό περί του.. «μήλου της έριδος», κατ΄ αυτούς, δηλ. την Θεία Κοινωνία, η συντονίστρια της εκπομπής επέμενε: «οι επιστήμονες είναι κατηγορηματικοί», επί του θέματος αυτού.
Εις επίρρωση λοιπόν της «απολυτότητας» αυτής το 1ο ερώτημα που έθεσε στην κα Λινού ήταν «η επιστημονική της άποψη για την Θεία Κοινωνία».
Μάλιστα τέθηκε με τρόπο που η δημοσιογράφος έδιδε και την απάντηση. Ερωτά η δημοσιογράφος: «Ποια η επιστημονική σας άποψη για την Θεία Κοινωνία, γιατί οι επιστήμονες λένε ότι μεταδίδεται με το σάλιο».
Απαντά η κα Λινού: «Πρέπει να αναγνωρίσω ότι όντως επιδημιολογική μελέτη η οποία να αποδεικνύει ότι δια της καταπόσεως του σάλιου μεταδίδεται η νόσος δεν υπάρχει. Έχει δίκιο ο Σεβασμιώτατος».
Επιμένει η δημοσιογράφος: «Αν είναι με το κουταλάκι δεν μεταδίδεται»; Απαντά η κα Λινού: «Επιμένω ότι μελέτη, παγκόσμια, να δείχνει ότι μεταδίδεται ο συγκεκριμένος ιός δια της καταπόσεως δεν έχει αποδειχτεί, δεν υπάρχει», συμπληρώνοντας: «Δεν μπορούμε να λύσουμε θέματα πνευματικά, ορθοδόξου πίστεως με λογική. Το μεταφυσικό δεν αποδεικνύεται».
Επανέρχεται η δημοσιογράφος: «Εσείς θα λαμβάνατε Θεία Κοινωνία με τον ίδιο τρόπο»; Απαντά η κα Λινού: «Βεβαίως, Βεβαίως»!
Με εμφανή την αμηχανία από την αποστομωτική αυτή απάντηση της έγκριτης καθηγήτριας επιδημιολογίας κας Λινού και μη θέλοντας, προφανώς, να υπάρξει συνέχεια της συζήτησης, λέει η δημοσιογράφος: «Λοιπόν.. πάμε λίγο παρακάτω»! Πάμε παρακάτω λοιπόν!
Ιδού το μέγα ερώτημα: Ποιο είναι, τελικά, αυτό το… παρακάτω που θέλουμε να πάμε; Η μια άποψη είναι αυτή που κάποιοι ονομάζουν «προοδευτισμό», «νέα Ελλάδα», κλπ.. Άποψη που μπορεί ελεύθερα να ειρωνεύεται, να χλευάζει, να διακωμωδεί τα ιερά και τα όσια της πλειονοψηφίας ενός λαού, το ιερότερο μυστήριο της πίστης του, το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, στοχοποιώντας και καταγγέλλοντας όσους δεν συντάσσονται μαζί τους.
Άποψη που δεν σέβεται όχι μόνο την πίστη αυτής της πλειονοψηφίας, αλλά ούτε και τα προσωπικά δεδομένα, για να χρησιμοποιήσω και επίκαιρη ορολογία.
Κάποιοι λοιπόν έχουν αναλάβει τον ρόλο του κριτή, σε σημείο που να φτάνουν σε έναν ιδιότυπο κοινωνικό ρατσισμό εις βάρος όσων «τολμούν» να εκφράσουν ελεύθερα την πίστη τους.
Είναι οι ίδιοι που, ταυτόχρονα, μιλούν για… δικαιώματα των μειονοτήτων, των διαφορετικοτήτων, ίσες ευκαιρίες, κ.λπ. Τι υποκρισία αλήθεια!
Κόπτονται για την επέτειο του Πολυτεχνείου δηλώνοντας ότι θα προχωρήσουν σε πορείες, «τηρώντας», λέει τα μέτρα! την στιγμή που υπάρχει γενικό απαγορευτικό (lock down).
Οι ίδιοι που απαίτησαν να μην γίνει Μεγάλη Βδομάδα, Επιτάφιος, Πάσχα, Εθνικές επέτειοι, με πρόσχημα την διαφύλαξη «της δημόσιας υγείας»!
Όλοι υποκλινόμαστε, κλίνουμε γόνυ, στην γενναιότητα της Ελληνικής ψυχής του Πολυτεχνείου. Διερωτώμαι όμως: εκεί η δημόσια υγεία δεν κινδυνεύει; Μόνο στον Επιτάφιο, το Πάσχα και στις Εθνικές εορτές ελλοχεύει ο κίνδυνος;
Υπάρχει και η άλλη άποψη. Αυτής του σεβασμού στην ιστορία και την κληρονομιά του Γένους, στα ιερά και τα όσια του. Η άποψη της συγκατάβασης, της καταλλαγής, της ελεύθερης σκέψης, του σεβασμού της άλλης άποψης και πρότασης.
Η άποψη ότι «η ιστορία δεν γράφεται με τις παρέες στην καραντίνα», αλλά με σεβασμό στα πιστεύματα και στις εσωτερικές – πνευματικές ανάγκες του λαού. Ενός λαού που δεν αρκείται μόνο στην διαφύλαξη της σωματικής του υγείας, αλλά που αγωνιά και νοιάζεται και για την σωτηρία της ψυχής του.
Που δεν χορταίνει με το ψωμί και το νερό, αλλά που ποθεί και τον Επουράνιο Άρτο, το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, χωρίς το οποίο ξέρει πως είναι ένας ζωντανός νεκρός.
Εις ό,τι αφορά δε το ψευδοδίλλημα, κατά την άποψη μας, Πίστη ή Επιστήμη, απάντηση δίνει ένας από τους σημαντικότερους γενετιστές επιστήμονες, μελετητής του ανθρωπίνου γονιδιώματος, ο Francis Collins, o οποίος στο βιβλίο του: «Η Γλώσσα του Θεού» γράφει: «Ο Θεός της Βίβλου είναι ο ίδιος ο Θεός του ανθρωπίνου γονιδιώματος. Μπορείς να τον λατρεύεις και στην Εκκλησία και στο εργαστήριο» (www.nationalgeographic.gr, ΑΠΟΨΕΙΣ, Συνέντευξη στον Τζον Χόργκαν).
Πάμε παρακάτω λοιπόν με σύνεση, σοβαρότητα, ωριμότητα, υπευθυνότητα, σεβασμό στην πίστη του λαού, τήρηση των αναγκαίων μέτρων προστασίας και χωρίς «απολυτότητες» και «κατηγορηματικότητες».
Μητροπολίτης
Κισάμου και Σελίνου
Αμφιλόχιος
Τα σχόλια είναι κλειστά.