Μεσσηνίας Χρυσόστομος: Ο Ερντογάν εργαλειοποιεί την θρησκεία

“Όταν οι μιναρέδες γίνονται ξιφολόγχες μπορούν να σηματοδοτούν μια υγιή θρησκευτικότητα”, αναρωτιέται ο Σεβ. Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος για την επικοινωνιακή πολιτική του Ερντογάν ο οποίος σύμφωνα με τον σεβαστό Ιεράρχη εργαλειοποιεί την θρησκεία για την επιβολή του στον ισλαμικό κόσμο.
Την εργαλειοποίηση της θρησκείας από τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν «για ιδιοτελείς σκοπούς και ιδεολογικούς προσανατολισμούς, ως μια βάση συσπείρωσης και ενδυνάμωσης ισλαμιστικών αντιλήψεων, προκειμένου να επιβληθεί στον λοιπό ισλαμικό κόσμο, ως ο «αντ’ αυτών», διαπιστώνει σε σημαντική παρέμβασή του ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος στην ιστοσελίδα eleftherostypos.gr, με αφορμή την τελευταία δήλωση του Προέδρου της γείτονος χώρας για τον συμβολισμό των ισλαμικών τεμένων (τζαμιά) και των μιναρέδων.

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσόστομο, πρόκειται για «μια ακόμη επιβεβαίωση όσων είχε προοιωνίσει η μετατροπή του παγκόσμιου μνημείου πολιτιστικής κληρονομιάς, του ναού της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη, και η αποκλειστική χρήση του ως ισλαμικού τεμένους, δηλαδή την υιοθέτηση ενός νέου προσανατολισμού προς το παρελθόν, προκεμαλικής ρητορικής και δράσης, με ότι αυτό συνεπάγεται στο επίπεδο του διεθνούς δικαίου και των σχέσεων της γείτονος χώρας με τους γείτονες της».

Όπως αναφέρει, «η συγκεκριμένη όμως δήλωση έχει και μια ακόμη παράμετρο, η οποία δεν θα πρέπει να περάσει απαρατήρητη. Είναι η εργαλειοποίηση της θρησκείας για ιδιοτελείς σκοπούς και ιδεολογικούς προσανατολισμούς, ως μια βάση δηλαδή συσπείρωσης και ενδυνάμωσης ισλαμιστικών αντιλήψεων. Προσπαθεί να επιβληθεί στον λοιπό ισλαμικό κόσμο, ως ο «αντ’ αυτών», και να επιβάλλει κανόνες συμμόρφωσης και συμπεριφοράς, ιδεολογικούς και ηθικούς, για να εγκαθιδρύσει τον δικό του ρυθμιστικό ρόλο και λόγο στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου».

«Αυτή όμως η εργαλειοποίηση», υπογραμμίζει ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας, «και η χρήση της ισλαμικής θρησκείας δεν μπορεί να δίνει το δικαίωμα ώστε να επιζητεί την αναγνώριση της ως υγιούς θρησκευτικότητας, γιατί αυτή ανήκει σ’ εκείνες τις θρησκείες οι οποίες δεν διεκδικούν αλλά καλλιεργούν και σέβονται την ετερότητα. Συμβάλλουν στην αρμονία και ισορροπία της ανθρώπινης κοινωνίας και του κόσμου μέσα από τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της θρησκευτικής ελευθερίας και της ετερότητας όλων των άλλων».

Μπορεί επίσης να σας αρέσει Περισσότερα από τον συγγραφέα

Αφήστε μια απάντηση

Read previous post:
Άγιος Νεκτάριος: Ζωντανός μετά τον θάνατο …

Άγιος Νεκτάριος:  Ζωντανός μετά τον θάνατο. Μανώλης Μελινός: Mπάρμπα-Αντώνη, τι θυμάσαι

Close