Πόλεμο στο Αιγαίο κήρυξε η Αγκυρα, υποχώρηση η Κυβέρνηση: Τουρκικές δυνάμεις ανέμεναν κλιμάκωση και διαταγή για επέμβαση

Δύο τουρκικές ενέργειες σε ελάχιστα 24ωρα , μία στον Εβρο και μία σήμερα με το τουρκικό εμπορικό «Karmate», δείχνουν τουρκικές προσχεδιασμένες ενέργειες τη στιγμή που διεξάγεται η μεγάλη αποβατική άσκηση ΕΦΕΣ-2018 και η Αγκυρα έχει μεγάλες ναυτικές δυνάμεις στην περιοχή με τον μεγαλύτερο όγκο πυρός να βρίσκεται απέναντι από την Χίο.

Ειδικά το σημερινό περιστατικό, δείχνει πως η Αγκυρα έχει εντάξει στον επιχειρησιακό της σχεδιασμό εμπορικά πλοία! Αυτό συνδέεται και με την πρόσφατη αποκάλυψη πως τουρκικές δυνάμεις επιχειρούν στο Αιγαίο με μη συμβατικά πολεμικά μέσα.

Τι θα γινόταν σήμερα αν έκανε χρήση του οπλισμού της η Κανονιοφόρος; Μήπως αυτό περίμεναν οι Τούρκοι; Πιθανότατα ναι. Ισχυρές τουρκικές δυνάμεις υπήρχαν στην περιοχή.

Σήμερα η Τουρκία αποδέσμευσε νέο φωτογραφικό και οπτικοακουστικό υλικό δείχνοντας αεροκίνητη ενέργεια με συμμετοχή 19 ελικοπτέρων της τουρκικής Αεροπορίας Στρατού, Chinook, Cougar, Blackhawk, Huey, χρήση των νεότευκτων αποβατικών TCG Bayraktar (L-402) και TCG Sancaktar (L-403), επιθετικών ελικοπτέρων ΑΤΑΚ -Τ-129.

Νωρίτερα σήμερα, ασφαλείς πληροφορίες από πηγές του Πολεμικού Ναυτικού ανέφεραν ότι το τουρκικό εμπορικό πλοίο «Karmate» που εμβόλισε το ελληνικό πολεμικό πλοίο περίπου 4 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Λέσβου είχε λειτουργήσει σαν να είχε «σημαδέψει» την κανονιοφόρο «Αρματωλός».

Αυτό φαίνεται πως συμμερίζειται και το ΓΕΕΘΑ καθώς όπως ανέφεραν πηγές, μολονότι, η κύρια ευθύνη για το συμβάν της επαφής των δύο σκαφών βαρύνει το τουρκικό πλοίο, η απόφαση για την αντικατάσταση ελήφθη, διότι στόχος είναι να δοθεί το μήνυμα ότι ο Έλληνας κυβερνήτης θα μπορούσε να κάνει το κάτι παραπάνω για να αποφευχθεί η σύγκρουση των δύο πλοίων.

Συνεπώς με τίποτα κλιμάκωση που μπορεί να οδηγήσει σε σύγκρουση.

Το μήνυμα που θέλει να περάσει και η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού είναι ότι θα έπρεπε να έχουν γίνει ενέργειες από τον κυβερνήτη για την αποφυγή της «επακούμβησης» καθώς στην περίπτωση που το φορτηγό πλοίο ήταν μεγαλύτερο ενδεχομένως η τροπή να ήταν άσχημη.

Σε κάθε περίπτωση, αναφέρουν στρατιωτικές πηγές, δεν έπρεπε ο κυβερνήτης να περιμένει το τουρκικό σκάφος να τον πλησιάσει τόσο πολύ.

Αν επρόκειτο για ένα απλό ναυτικό επεισόδιο, που θα μπορούσε να λήξει μέσα σε λίγη ώρα, γιατί ο Τούρκος καπετάνιος αποφάσισε να πατήσει «γκάζι» με το εμπορικό κάτι πρωτοφανές δεδομένης της ταχύτητας που «έπιασε» και να εξαφανιστεί από την περιοχή κινούμενος προς Τουρκία;

Προφανώς και το σημερινό ήταν «δοκιμαστική» ενέργεια στο πλαίσιο της εφαρμογής ευρύτερου σχεδίου που αναμένεται να ξεδιπλωθεί στο Αιγαίο πριν την λήξη της τουρκικής άσκησης EFES-2018.

Οι τουρκικές προκλήσεις αναμένεται να κλιμακωθούν καθώς το κύριο μέρος της αποβατικής άσκησης «Efes» πρόκειται να διεξαχθεί από τη Δευτέρα 7 έως και την Παρασκευή 11 Μαΐου και σε ένα χώρο στο ανατολικό Αιγαίο ιδιαίτερα βεβαρημένο από άποψη έντασης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.

Συνεπώς, σάλπισμα υποχώρησης από την Κυβέρνηση προκειμένου να γλιτώσει τα χειρότερα -όπως πιστεύει- μπροστά στο κυνήγι για πρόκληση πολεμικού επεισοδίου που έχει εξαπολύσει ο Ρ.Τ.Ερντογάν στο Αιγαίο. Από την απόπειρα εμβολισμού, στην επακούμβιση και μετά στο ατύχημα…

Το χρονικό του εμβολισμού της κανονιοφόρου

Εις ό,τι αφορά το περιστατικό που σημειώθηκε περίπου στις 4 τα ξημερώματα ανοιχτά της Μυτιλήνης όταν τουρκικό εμπορικό πλοίο εμβόλισε τον «Αρματωλό», πηγές από το Πολεμικό Ναυτικό αναφέρουν ότι ο πλωτάρχης κυβερνήτης της κανονιοφόρου είχε συμπληρώσει έναν χρόνο ως επικεφαλής του πληρώματος και άρα επρόκειτο ούτως ή άλλως να αντικατασταθεί.

Προφανώς η αλλαγή κυβερνήτη επιταχύνθηκε μετά τον εμβολισμό του «Αρματωλού» από το τουρκικό εμπορικό «Karmate».

Το περιστατικό σημειώθηκε 4 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Μυτιλήνης με το τουρκικό πλοίο των 2.000 τόνων να προσεγγίζει το ελληνικό πολεμικό πλοίο από πίσω και αριστερα και με τη δεξιά του πλευρά να πέφτει πάνω στην κανονιοφόρο του ΠΝ.

Ευτυχώς από το περιστατικό δεν σημειώθηκε κάποιος τραυματισμός ή «σοβαρές ζημιές», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού.

Παρόμοιο περιστατικό είχε σημειωθεί στις 17 Ιανουαρίου όταν τότε σκάφος της τουκρικής ακτοφυλακής είχε ακουμπήσει την κανονιοφόρο «Νικηφόρος».

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΓΕΝ «μετά το συμβάν το εμπορικό πλοίο αύξησε ταχύτητα και απομακρύνθηκε, κινούμενο προς τις πλησιέστερες ακτές της Τουρκίας, χωρίς να απαντήσει στις κλήσεις ασυρμάτου της κανονιοφόρου ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ».

Την υπόθεση συντονίζει από τις πέντε το πρωί ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος, ο οποίος έχει ενημερώσει τον πρωθυπουργό, τον υπουργό Εξωτερικών και την αξιωματική αντιπολίτευση ενώ έχουν γίνει όλα τα προβλεπόμενα για την απόδοση ποινικών και αστικών κυρώσεων βάση του διεθνούς ναυτικού δικαίου.

Ως προς το σκάφος μετά από τον σχετικό τεχνικό έλεγχο και τις όποιες «λαμαρινοδουλειές» προκύψουν και επιδιορθωθούν άμεσα αυτό θα αναλάβει και πάλι υπηρεσία στο Αιγαίο.

Πληροφορίες πάντως αναφέρουν πως σε πρώτο χρόνο επικράτησαν δεύτερες σκέψεις για την αναγκαιότητα λήψης της συγκεκριμένης απόφασης-καρατόμησης του Κυβερνήτη.

Από την άλλη δεν μπορούσε να παραβλεφθεί το γεγονός ότι στο πλαίσιο της ένορκης διοικητικής έρευνας βρίσκεται θα αναζητηθούν τα αίτια για το γεγονός ότι δεν προχώρησε σε κάποιον ελιγμό αποφυγής.

Ο αντίλογος που διαμορφωνόταν, ήταν, ότι ένας τέτοιος ελιγμός θα οδηγούσε σε είσοδο στα τουρκικά χωρικά ύδατα, και παρότι κατά πάγια πρακτική μπορεί να θεωρηθεί αβλαβής διέλευση, στην τρέχουσα συγκυρία πιθανότατα να πυροδοτούσε άλλες αντιδράσεις από την πλευρά της γείτονος.

Και στο σημείο αυτό επιβεβαιώνεται η διαταγή για υποχώρηση των ΕΔ μπροστά στην τουρκική επιθετικότητα.

Επιπρόσθετα εκφράστηκαν διατυπωμένες, διαφωνίες για την απόφαση αντικατάστασης του ¨Ελληνα Αξιωματικού, με επιχείρημα μεταξύ άλλων τα μηνύματα που θα εξέπεμπε και στην απέναντι πλευρά αλλά και εντός του Πολεμικού Ναυτικού.

Τι αναφέρει η ανακοίνωση του ΓΕΝ:

«Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι πρώτες πρωινές ώρες Παρασκευής 04 Μαΐου 2018, εμπορικό πλοίο ΚΑRΜΑΤΕ, σημαίας Τουρκίας, προσέγγισε και επακούμβησε με την κανονιοφόρο ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ, στη θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά ν. Μυτιλήνης, Εντός Εθνικής Χωρικής Θάλασσας, παραβιάζοντας το Διεθνή Κανονισμό Αποφυγής Σύγκρουσης στη Θάλασσα (ΔΚΑΣ), καθώς το εμπορικό πλοίο ήταν καταφθάνων.

Δεν υπήρξαν τραυματίες ή σοβαρές ζημιές. Δεν υπήρξε μόλυνση του περιβάλλοντος.

Μετά το συμβάν το εμπορικό πλοίο αύξησε ταχύτητα και απομακρύνθηκε, κινούμενο προς τις πλησιέστερες ακτές της Τουρκίας, χωρίς να απαντήσει στις κλήσεις ασυρμάτου της κανονιοφόρου ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ.

Του συμβάντος έχουν επιληφθεί οι αρμόδιες Λιμενικές Αρχές.

Το συμβάν έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια προγραμματισμένης περιπολίας της κανονιοφόρου ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ στο πλαίσιο συμμετοχής στη Συμμαχική επιχείρηση “AEGEAN ACTIVITY”, για την αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών στο Αιγαίο Πέλαγος. Έχουν ενημερωθεί οι αρμόδιες Νατοϊκές Αρχές

Η κανονιοφόρος ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ συνεχίζει την αποστολή».

Οι αντιδράσεις στην Τουρκία-Το τουρκικό υπουργείο Μεταφορών ασχολείται με τη σύγκρουση του εμπορικού με τον “Αρματωλό”

Με μια ανακοίνωση που δεν αναφέρει ούτε εάν συνελήφθη ο Τούρκος πλοίαρχος του πλοίο Karmate ο τουρκικό υπουργείο Μεταφορών επιχειρεί να υποβαθμίσει το νέο επεισόδιο νότια της Μυτιλήνης.

Η τουρκική ανακοίνωση αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Λάβαμε πληροφορίες ότι δεν υπάρχει κίνδυνος βύθισης, θανάτου, θυμάτων ή περιβαλλοντικής ρύπανσης»

Ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών δήλωσε ότι δεν υπάρχει κίνδυνος βύθισης κανενός από τα δύο πλοία στο περιστατικό στη Μυτιλήνη. Στη συνέχεια το τουρκικό υπουργείο Μεταφορών αναφέρει ότι από το ατύχημα δεν υπήρξε ούτε νεκρός, ούτε τραυματίας, ωστόσο υπήρξαν μικρές ζημιές και στα δύο πλοία. Προστίθεται ότι μετά τη σύγκρουση το τουρκικό πλοίο συνέχισε την πορεία του με κατεύθυνση την Τουρκία.

«Στις 4 Μαΐου 2018 και ώρα 04.08, το τουρκικής σημαίας πλοίο KARMATE, 73 μέτρων, το οποίο κατευθυνόταν στη Ραιδεστό από τη Σμύρνη φέροντας φορτίο 2 χιλιάδες 150 τόνους τσιμέντο, χρησιμοποιώντας το δικαίωμα της αβλαβούς διέλευσης κατά τη διάρκεια της πορείας του συγκρούστηκε με το ελληνικής σημαίας 54.8 μέτρων πλοίο ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ 3,8 ναυτικά μίλια ανοιχτά της Μυτιλήνης», αναφέρει η ανακοίνωση.

«Στο Αιγαίο τουρκικό πλοίο συγκρούστηκε με ελληνικό σκάφος» μεταδίδει το NTV, ενώ με ίδιο τίτλο μεταδίδεται η είδηση από τη Yeni Akit.

«Λόγος για νέα ένταση; Στο Αιγαίο συγκρούστηκαν ελληνικό και τουρκικό σκάφος…» γράφει η ιστοσελίδα «Φωνή της Θράκης».

 

Πάντως, το νέο ατύχημα με το πολεμικό πλοίο «Αρματωλός» έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά από γεγονότα με μονάδες του στόλου που δείχνουν ότι η επιχειρησιακή ετοιμότητα του Πολεμικού Ναυτικού δεν βρίσκεται στο καλύτερο δυνατό επίπεδο.

Ίσως το πιο σοβαρό περιστατικό με πλοίο του στόλου ήταν η προσάραξη της φρεγάτας «Κανάρης» σε νησίδα στην Ψυττάλεια στις 2 Νοεμβρίου του 2017. Από το… σκάλωμα εκείνο στη νησίδα Αταλάντη, λίγα μόλις μίλια από την είσοδο του ναυστάθμου Σαλαμίνας προκλήθηκαν πολύ σοβαρές ζημιές στη φρεγάτα «Κανάρης» οι οποίες δεν έχουν αποκατασταθεί ακόμη.

Κι αυτό διότι το κόστος για την αλλαγή του ανθυποβρυχιακού θόλου της φρεγάτας είναι πολύ μεγάλο και τα κονδύλια δεν έχουν ακόμη εξευρεθεί.

Η κανονιοφόρος ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ

Μέγιστο μήκος: 54.75 μ

Μέγιστο πλάτος: 10.50 μ

Μέγιστο βύθισμα: 2.55 μ

Εκτόπισμα: 516 τόνοι

Μέγιστη ταχύτητα: 22 κόμβοι

Μέγιστη ακτίνα ενεργείας: 2000 ν.μ.

Ενδιαιτήσεις: 61 άτομα

Κύριες Μηχανές : Δύο Κύριες Μηχανές DIESEL MTU – 16 V 1163 TB 63

Γεννήτριες ισχύος: Δύο Κύριες Η/Μ MERCEDES – BENZ OM 424 12 V 183 AA 51 (240 KW ).

Μία Η/Μ (Emergency) MERCEDES-BENZ OM 422 (169 KW)

RHIB : Ένα τύπου Fost 4,2 μ, με 1Χ50 ΗΡ (ταχύτητα 40 κόμβοι)

ΟΠΛΙΣΜΟΣ

1 OTOMELARA 3” (76mm)/62

1 OTOBREDA 40mm/70

2 RHEIMENTALL 20mm

30 ΝΑΡΚΕΣ MK 6

20 ΝΑΡΚΕΣ MK18

12 ΝΑΡΚΕΣ MK 55

ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ

Ρ/Ε DECCA 1690

P/E ΟΡΙΟΝ 10XP

Ρ / Ε TRITON

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

ESM / DR 2000 ARIAL/51

CHAFFS / WEGMAN

ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΣ ΒΟΛΗΣ

Σ.Δ.Β. ΝΑ 21 MOD 0

Οπτικό Σκοπευτικό PANDA MOD 0 +

BU

Αξιωματικοί: 7

Υπαξιωματικοί: 37

Άνδρες Ειδικών Δυνάμεων: 16

Ποιο είναι το πλοίο «Karmate»

Τα χαρακτηριστικά του εμπορικού πλοίου «Karmate» είναι τα εξής:

• IMO: 8135461
• MMSI: 271002030
• Call Sign: TCBV7
• Σημαία: Τουρκίας [TR]
• AIS Vessel Type: Εμπορικό
• Ολική χωρητικότητα: 1.327
• Χωρητικότητα εκτοπίσματος: 2.180 t
• Μήκος και πλάτος: 73m × 11m
• Έτος κατασκευής: 1981

πηγη

Μπορεί επίσης να σας αρέσει Περισσότερα από τον συγγραφέα

Αφήστε μια απάντηση

Read previous post:
Συναξάρι 5-5,

Μεγαλομαρτύρων Ειρήνης (1) (†β΄αι.), Γαϊανού, Γαΐου, Νεοφύτου. Οσίου Ευθυμίου, επισκόπου Μαδυτών, του θαυματουργού.

Close