Τι είναι η δυσανία; Εσείς την έχετε;

Δεν είναι απλά αυξημένη υπνηλία. Θεωρείται λίγο πιο σοβαρό
Αν κρίνετε πως υπάρχει μια περισσότερη δυσκολία στο να σηκωθείτε από το κρεβάτι, αν ολοένα και περισσότερο αποτελεί για εσάς ένα σοβαρό θέμα τότε υπάρχει ίσως μια εξήγηση που συνοψίζεται σε μία λέξη: Dysania.Τι είναι η δυσανία;
Πρόκειται για μια έννοια που σπάνια ακούμε και διαβάζουμε, ένας όρος που περιγράφει την κατάσταση «δυσκολεύομαι να σηκωθώ από το κρεβάτι το πρωί», όπως εξηγεί στο BBC ο Δρ. Mark Salter, από το Βασιλικό Κολέγιο Ψυχιατρικής. «Είναι μια συμπεριφορά που παρατηρείται μερικές φορές σε εκείνους που πάσχουν από μια μεγάλη καταθλιπτική διαταραχή».

Αν και δεν είναι ιατρικά αναγνωρισμένη, δεν αφορά στο ότι ο «ασθενής» νοιώθει πιο νυσταγμένος από το συνηθισμένο, αλλά είναι μια χρόνια αδυναμία να κατέβει από το κρεβάτι. Οι πάσχοντες μπορούν να μείνουν στο κρεβάτι για αρκετές ημέρες και συχνά αισθάνονται άγχος στη σκέψη του να σηκωθούν. Μπορούν επίσης να αισθάνονται «λαχτάρα» να επιστρέψουν στο κρεβάτι μόλις το αφήσουν.

Αλλά είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι είναι απίθανο να διαγνωστείτε με Dysania. Συνήθως θεωρείται ότι αποτελεί σύμπτωμα υποκείμενης κατάστασης όπως κατάθλιψη ή σύνδρομο χρόνιας κόπωσης. Για να προσδιοριστεί αν κάποιος αντιμετωπίζει Dysania ή clinomania – ένας στενά συνδεδεμένος όρος που αναφέρεται στην επιθυμία να παραμείνει κάποιος στο κρεβάτι όλη την ημέρα – ο Δρ. Salter εξηγεί πως πρώτα πρέπει να αποκλείσει ότι είναι κάτι οργανικό.

Τι μπορεί να φταίει;
«Η διαταραχή του ύπνου, ο λήθαργος είναι σωματικά συμπτώματα της κατάθλιψης. Τα άτομα με σοβαρή κατάθλιψη, για παράδειγμα, μπορεί να μην είναι σε θέση να σηκώσουν το χέρι τους για να πιουν ένα ποτήρι νερό», δηλώνει.

Αν δεν είστε σίγουροι ότι ο λήθαργός σας μπορεί να είναι πιο σοβαρός από τον κανονικό, δοκιμάστε να κοιμηθείτε περισσότερο αλλάζοντας τις συνήθειες σας. Κατ ‘αρχάς, προσπαθήστε να ρυθμίσετε το πόσο θα κοιμηθείτε. Οι περισσότεροι ενήλικες χρειάζονται μεταξύ έξι με εννέα ώρες, οπότε ασκηθείτε όταν πρέπει να σηκωθείτε και στη συνέχεια ακολουθήστε μια σταθερή ρουτίνα ύπνου. Βασικό κλειδί, είναι η χαλάρωση πριν το κρεβάτι είτε με ένα χαλαρωτικό μπάνιο είτε με κάποια ελαφριά άσκηση, όπως γιόγκα.

πηγη

Μπορεί επίσης να σας αρέσει Περισσότερα από τον συγγραφέα

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο

Read previous post:
Αλβανίας Αναστάσιος: «Στην εποχή μας πολλοί μπορεί να ζουν κανονικώς και να καυχόνται φαρισαϊκώς»

Στο αποστολικό ανάγνωσμα της Κυριακής

Close