To τελευταίο αντίο στον Νίκο Κούνδουρο
Το «τελευταίο αντίο» είπαν το πρωί του Σαββάτου στον μεγάλο σκηνοθέτη, Νίκο Κούνδουρο, σύσσωμος ο πολιτικός κόσμος, φίλοι, συγγενείς, αλλά και πολλά άτομα του καλλιτεχνικού χρόνου.
Η κηδεία του Νίκου Κούνδουρου πραγματοποιήθηκε στις 12 το μεσημέρι στο Α’ Νεκροταφείο δημοσία δαπάνη.
Τον συγγραφέα του στην τελευταία του κατοικία συνόδεψαν πολλοί πολιτικοί, όπως ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ο πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης, ο Κώστας Λαλιώτης, η Ζωή Κωνσταντοπούλου, o Θάνος Μικρούτσικος, ο Μίμης Ανδρουλάκης, ο Μανώλης Γλέζος ο οποίος κρατούσε λίγα κόκκινα τριαντάφυλλα κ.α.
Παράλληλα, το παρών έδωσαν μεγάλα ονόματα του καλλιτεχνικού χώρου, όπως ο Γιώργος Κατσαρός, ο Bασίλης Λέκκας κ.α.
Η κηδεία του μεγάλου σκηνοθέτη, που έγινε δημοσία δαπάνη στο Α’ Νεκροταφείο, πραγματοποιήθηκε σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης, ενώ επιθυμία της οικογένειας ήταν αντί στεφάνου να κατατεθούν δωρεές στην «Κιβωτό του Κόσμου» και στο «Χαμόγελο του Παιδιού».
Επικήδειους λόγους εκφώνησαν ο ακαδημαϊκός Άγγελος Δεληβορριάς, ο καθηγητής Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, ο πρώην υπουργός Νίκος Σηφουνάκης και ο πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών Χάρης Παπαδόπουλος.
Στεφάνια κατέθεσαν ο πρωθυπουργός, ο πρόεδρος της Βουλής, ο Δήμαρχος και το δημοτικό συμβούλιο Αγίου Νικολάου Κρήτης, ο ΣΥΡΙΖΑ, το Δ.Σ. της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, ο Γιώργος Βαρδινογιάννης, η οικογένεια Μάνου Χατζιδάκι, το Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης» κ.ά.
Λίγα λόγια για τον μεγάλο σκηνοθέτη:
Ο Νίκος Κούνδουρος γεννήθηκε στην Αθήνα, στις 15 Δεκεμβρίου του 1926 και ήταν γιος του δικηγόρου και πολιτικού Ιωσήφ Κούνδουρου.
Σπούδασε ζωγραφική και γλυπτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας από την οποία και αποφοίτησε το 1948.
Στα 28 του χρόνια αποφάσισε να ασχοληθεί με τον κινηματογράφο.
Ο Νίκος Κούνδουρος καθιερώθηκε ως σκηνοθέτης με τη «Μαγική πόλη», την οποία ακολούθησε η εμβληματική ταινία «Δράκος», η οποία σφράγισε την εξέλιξη του ελληνικού κινηματογράφου στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα.
Στα έργα του μάλιστα συνδύαζε επιρροές από τον νεορεαλισμό και τον εξπρεσιονισμό με την προσωπική του εικαστική ματιά και αποτύπωσε με μοναδικό τρόπο την Ελλάδα της δεκαετίας του ’50.
ΦΩΤΟ: EUROKINSSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΟΥΓΚΟΣ
Τα σχόλια είναι κλειστά.